KING ARTHUr

zaterdag 6 juli 2024
15.00 en 20.00 uur
stadsschouwburg Utrecht

Om in 2024 ons 25-jarig jubileum te vieren hebben we in het Engels een eigentijdse bewerking van de semiopera King Arthur, or the British Worthy uitgevoerd. De muziek van Henry Purcell en tekst van John Dryden uit 1691 waren de ingrediënten voor een kleurrijke voorstelling.

Arthur

King Arthur zocht eeuwen geleden al naar de Heilige Graal. In de loop van de jaren is de zoektocht naar de Graal even belangrijk geworden als het heilig voorwerp zelf.

Het Klein OperaKoor ging in deze jubileumvoorstelling ARTHUR samen met de bezoekers op zoek naar persoonlijke groei en geluk. Een zoektocht vol verwarring, verleiding, reflectie en verbinding.

Het Klein OperaKoor zong de prachtige muziek en het libretto van de opera King Arthur van Purcell in de oorspronkelijke uitvoering, maar ook als nieuwe bewerking, aangevuld met andere muziek. Dit alles onder live begeleiding van Het Klein OperaOrkest o.l.v. dirigent Roel Vogel. Spoken Word-artiest Jasper de Bruijn sprak met onze stem, danser Jurriën Schobben vertolkte ons gevoel. Zij namen ons mee in deze zoektocht van alle tijden. Het werd een verhaal van nu, van ons allen.

Monique Ramaekers en Chantal de Vries ontwikkelden het concept van ARTHUR en deden de regie/choreografie voor deze productie.

Kortom, een muziektheaterproductie in de Utrechtse Stadsschouwburg die past in de lange traditie van het Klein OperaKoor!

Zaterdag 6 juli 15.00 en 20.00 uur

Stadsschouwburg Utrecht
Lucasbolwerk 24 | 3512 EJ | Utrecht

Dirigent: Roel Vogel